top of page
-
Proč musím mít od zubního lékaře písemné doporučení na dentální hygienu?Jedná se o zákonem stanovená pravidla podléhající vyhlášce č. 55/2011 Sb. §16 a závaznému stanovisku České stomatologické komory, jež je nutné dodržovat. Zubní lékař během preventivní prohlídky kontroluje nejen stav zubů, ale také stav a úroveň ústní hygieny. Všímá si přítomnosti zubního plaku, kamene nad a pod dásněmi, zabarvení zubů – tzv. pigmentací, parodontálních kapes apod. Na základě vyšetření předá pacientovi písemnou žádost – indikaci k provedení výkonů dentální hygieny, v ideálním případě přiloží i rentgenové snímky. Pouze tímto způsobem je možné zajistit součinnost zubního lékaře s dentální hygienistkou, což je pro zdraví pacienta klíčové.
-
Bojím se zákroků u zubního lékaře, mám mít obavy z ošetření i u Vás?"Není žádný důvod obávat se návštěvy dentální hygienistky. Naším cílem je poskytovat pacientům co nejšetrnější péči založenou na minimalizaci bolestivosti při ošetření. Pravidelné profesionální čištění zubů společně s domácí péčí pomáhá předcházet problémům v dutině ústní, čímž se zároveň snižuje i četnost invazivních zákroků u zubního lékaře.
-
Jak často bych měl/a na dentální hygienu docházet?Frekvence návštěv v naší ordinaci se odvíjí od úrovně orální hygieny a stavu dutiny ústní pacienta před léčbou a během ní. Pokud nemáte žádné větší obtíže, pak je pro Vás návštěva vhodná každého půl roku, tedy 1x za 6 měsíců. Při probíhajícím onemocnění, jako je např. zánět dásní, parodontitida nebo citlivost zubů, jsou intervaly mezi návštěvami častější.
-
Je nutné, abych si přinesl/a své pomůcky na čištění zubů?"Důležitou a nezbytnou součástí profesionální dentální hygieny je i výběr optimálních dentálních pomůcek a s tím související nácvik čištění zubů přímo v ústech pacienta. Z tohoto důvodu je žádoucí, aby si pacient s sebou přinesl své vlastní pomůcky nebo byl ochoten si je v ordinaci zakoupit. Pouhá ukázka čištění zubů na modelu není efektivní.
-
Mohu si u Vás zakoupit dentální pomůcky?Ano, doporučené dentální pomůcky si u nás můžete rovnou i zakoupit.
-
Co mám dělat v případě, že se nemohu na domluvený termín dostavit?"Domluvený termín návštěvy je možné odvolat osobně, telefonicky, SMS zprávou, e-mailem nebo na webu minimálně s dvoudenním časovým předstihem. Pozdější zrušení termínu lze akceptovat pouze v případě závažných důvodů, jinak aplikujeme storno poplatky.
-
Hradí ošetření u dentální hygienistky pojišťovna?Ošetření u dentální hygienistky není hrazeno z veřejného zdravotního pojištění. Některé pojišťovny však v rámci svých preventivních programů poskytují finanční příspěvek na dentální hygienu a její prostředky. Příspěvek si vyřizuje klient s pojišťovnou sám, a to na základě předložení dokladu o úhradě služby.
-
Přijímáte platební karty?Zatím tuto platební metodu nepodporujeme.
bottom of page